close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אריחים מצוירים- לאן הם מתאימים

מערכת שורשיד כסליו, תשעז14/12/2016

במקום אריחי הקרמיקה והשיש המוכרים, אנחנו יכולים להשתמש באריחים מצוירים

תגיות:
אריח צבעוני
צילום: יח"צ

במרבית הבתים אנחנו יכולים לראות אריחי קרמיקה שגרתיים, רגילים, כאלה שמעוצבים בצבע אחד, גג שניים. הסיבה לכך היא, שמרבית האנשים תופסים את חדרי האמבטיה או את המטבח, באופן שמרני, כלומר, ישנה תפיסה מסוימת כיצד הם אמורים להיראות ומרבית האנשים לא מנסים לצאת מתפיסה זו אל גישות חדשות.

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות שינוי במגמה. יותר ויותר אנשים, בעיקר זוגות צעירים, מבינים שחדרי אמבטיה, מטבח וחדרים אחרים בבית, יכולים להיות מעוצבים בצורה מודרנית יותר, אומנותית, מבלי שהעיצוב יפגע בייחוד של המבנה ויתרה מזו מבלי שתיווצר תחושה שלא מדובר בבית אלא במוזיאון מודרני או קרקס של צבעים. דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים לראות בבתים בהם יש אריחים מצוירים.

הרעיון של אריחים מצוירים הוא מאוד פשוט, במקום להשתמש באריחים חלקים בעלי גוון צבע אחד, לוקחים אריחי קרמיקה עם מגוון רחב של צבעים, ציורים ואיורים ומדביקים אותם. לעיתים כל אריח דומה לשני ולעיתים האריחים ביחד מרכיבים סיפור מיוחד בצבעים ובצורות. אריחים מצוירים יכולים להגיע בשלל עיצובים, החל מציורים בסגנון הודו עם מנדלות, ציורים בסגנון המזרח התיכון, וכן ציורים שכוללים סימנים שונים, פרטים כמו כלי תחבורה, חיות, מבנים, וכן אריחים שכוללים נופים שונים. אחד מסגנונות האריחים המקובלים היום הם אריחי רטרו, למשל, כאלה שכוללים הדפסי עיתונים ישנים בשפות שונות.

חשוב לומר, אריחים מצוירים יכולים להתאים, כפי שנראה מיד למגוון רחב של חדרים. ניתן להדביק אותם על הקיר, במקום לצבוע אותו, כמו כן הם יכולים להחליף את הטפטים הישנים. אומנם אריחי קרמיקה יוצרים תחושה יותר כבדה ומלאה למבנה, אך ללא ספק הם מוסיפים גוון ייחודי לעיצוב של המקום.

לאילו חדרים יכולים אריחי קרמיקה מצוירים להתאים

ראשית, חדרי אמבטיה ומטבחים, כמובן. במקום אריחי הקרמיקה והשיש המוכרים, אנחנו יכולים להשתמש באריחים מצוירים. ניתן להתאים את סגנון העיצוב של האריחים לסגנון עיצוב של החדר ומטרתו. הרי אם מדובר בחדר אמבטיה שמיועד לילדים או בני נוער, הרי שעדיף להשתמש באריחים שמתאימים לגילאים אלה, מאשר אריחים מצוירים שהם קצת יותר כבדים בעיצוב שלהם.

שנית, ניתן להדביק את האריחים במסדרון או בסלון, בתור אפקט עיצובי ייחודי. לא מעט בתים נהוג להדביק אריחי קרמיקה כחלק מהקיר, בין הצבעים השונים בו נהוג לצבוע אותו. בדרך כלל אריחים אלו ירכיבו סיפור מסוים, זה יכול להיות סיפור בהמשכים או סיפור שכל אריח יספר בעצמו.

שלוש, ניתן להדביק אריחים כאל כחיפוי חיצוני של המבנה. מדובר באריחים בעלי עיצוב ייחודי שיכולים להיות שונים וייחודים, לשבור את השגרה של צבע הקיר אשר כל אחד אשר עובר במקום יכול לראות אותו. ניתן למצוא אריחים עם דמויות, כולל דמויות מהמיתולוגיה או מהדת, ואלה יוצגו כלפי כול באותם אריחים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה